איך תריס חשמלי יסייע לכם לחסוך בהפעלת המזגן בקיץ?

הפעלת המזגן בחודשי הקיץ החמים יכולה להעלות את חשבון החשמל שלכם לשמיים, אבל אם נהיה כנים, גם האלטרנטיבה לא פחות ידידותית. למרבה המזל, יש כמה וכמה דרכים לחסוך בהפעלת המזגן וכתוצאה מכך לחסוך בחשבון החשמל. 

איטום טוב יותר

כאשר הבידוד לא איכותי והבית לא חדש לגמרי, סביב להניח שהאוויר הקר בורח החוצה דרך החלונות והדלתות בגלל איטום שנשחק, עליית גג לא מבודדת או סדקים כאלו ואחרים. איש מקצוע בתחום יכול להגיע לביתכם ולהמליץ על הדרכים הטובות ביותר להפוך את הבית שלכם לכמה שיותר יעיל אנרגטית. 

התקנת תריס אור חשמלי

דרך נוספת לחסוך בהפעלת המזגן היא על ידי התקנת תריסי אור חשמליים. תריס אור חשמלי מסייע לחיסכון בחשמל מכיוון שאפשר לכוון אותו. הרעיון הוא שגם כשהוא סגור הוא יכניס אור וחום באופן מבוקר, לצד רוח קיצית נעימה. כמו כן, התריסים מיוצרים מחומר מבודד היטב כך שהם שומרים על הטמפרטורה בפנים הבית נעימה לעומת הטמפרטורה החמה ששוררת בחוץ. 

בית חכם

חיבור לבית חכם אומנם דורש השקעה אך זו השקעה מאוד משתלמת שתאפשר לכם לחסוך המון בעתיד. גם כאן תריסי אור חשמליים יכולים להשתלב נהדר. ניתן לתזמן את מועד פתיחת וסגירת התריסים מראש. כך למשל אפשר לכוון את התריסים להיפתח בבוקר כאשר השמש זורחת ועדיין לא חם, להיסגר בשעות החמות של היממה ולהיפתח שוב בין ערביים, גם אם חלקית, כאשר יש בריזה נעימה וכך לשחק עם הטמפרטורה בתוך הבית. 

סגרו את התריסים

בשעות החמות של היום יש את האור החזק ביותר. אך אם אתם רוצים שהחום לא ייכנס, עליכם לסגור את התריסים. אנשים רבים נמנעים מהאפשרות הזו כאשר יש להם תריסים רגילים מכיוון שסגירת התריסים מחשיכה את הבית לגמרי ולא מכניסה אור טבעי. לא ככה כשיש תריסי אור חשמליים. איתם ניתן לסגור את התריסים, אך בגלל עיצובם הייחודי הם עדיין יישארו פתוחים בזווית מסוימת, כך שיכנס אור הביתה למרות שהתריס סגור, וכל זאת אפילו מבלי לפגוע בפרטיות בפנים. 

השתמשו במאוורר

כאשר אפשר לסגור את התריסים מבלי לפגוע בכמות האור הטבעי ובאוורור, לא תמיד יהיה צריך להפעיל מזגן. הרבה פעמים מאוורר פשוט יספיק. שימוש במאוורר תקרה יחד עם תריס אור חשמלי יכול להקטין את הטמפרטורות בחדר בעשר מעלות לפחות, תוך שימוש ברק 10% מהאנרגיה של מזגן מרכזי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.