ביצוע עבודות קידוח בקיר לצורך התקנת מזגן

מזגנים עיליים נחשבים לפתרון מאוד נפוץ כיום, לצורך מיזוג אוויר ביתי או משרדי. מומלץ להעדיף דגם איכותי, בעל תפוקת קירור התואמת את גודל החדר שאותו רוצים למזג וכן עם דירוג אנרגטי A. על מנת להתקין את המזגן מהסוג הנחוץ לכם, נדרשות עבודות קידוח בקיר. אם אתם רוצים לבצע זאת בעצמכם, נסביר על כמה דגשים הקשורים לכך, שיבטיחו התקנה אופטימלית וכתוצאה מכך – קירור אופטימלי בקיץ החם. 

שימוש בכלי קידוח מקצועיים להתקנת מזגן

לפני שהמזגן הנבחר נמצא אצלכם, וודאו שיש ברשותכם כלי עבודה מקצועיים, המתאימים לצורך קידוח בקיר בגובה הנדרש. בעזרת פטישון מקיטה תוכלו לקדוח או לחצוב בכל סוג של קיר, על מנת לבצע את ההתקנה. במידה ויהיה צורך בכך, יוכל כלי זה לשמש גם לצורך קידוח למטרת חיבור בין היחידה הפנימית ליחידה החיצונית. 

לפני שקודחים, מסמנים

על פי רוב, הקידוח שתבצעו נועד על מנת להתקין צמוד לקיר תושבת מעט בולטת, שעליה יישב לאחר מכן המזגן. מומלץ להצטייד מראש בסולם בגובה מתאים ולסמן על הקיר את המקומות שבהם תרצו לקדוח. בעזרת יחידת התליה שעליה מולבש אחר כך המזגן סמנו את המקומות שאותם תרצו לקדוח. אפשר לסמן בעיפרון. רק כאשר כל הסימונים נמצאים לפניכם, אפשר לעבור לשלב הבא. מילה של אזהרה – וודאו כי המקומות שאותם סימנתם לצורך קידוח לא נמצאים היכן שעוברים בתוך הקיר חוטי חשמל או צנרת מים. רק כאשר ברור לכם שהקידוח יתבצע בקיר מתאים, קחו סולם ומקדחה ותוכלו להמשיך בעבודה. 

תכננו היטב את הגובה הנכון 

חשוב להדגיש כי עליכם להחליט מה יהיה הגובה האופטימלי לתלייה המזגן. הדבר תלוי בעוצמת המזגן אך גם במבנה החדר. אם המזגן יותקן קרוב למדי לתקרה, נוצר מצב רצוי שבו האוויר הקר (והכבד יותר מהאוויר החם) יורד כלפי מטה ומקרר את כל החדר. יחד עם זאת שימו לב שהמזגן לא צריך להיות צמוד יתר על המידה לתקרה. צריך לשמור מרחק מסוים על מנת לאפשר תחזוקה על פי הוראות היצרן. שימו לב כי לאחר שאתם מסמנים היכן למקם את התושבת כדאי להיעזר בפלס. כך תוודאו שהתושבת ישרה בצורה אופטימלית. 

מקדחת כוס לצורך העברת צנרת וניקוז 

לאחר שהתושבת תלויה במקומה, יש לבצע קידוח באמצעות מקדחת כוס או פטישון, לצורך העברת צנרת וניקוז. זו הדרך הנכונה לחבר בין היחידה הפנימית לבין היחידה החיצונית. רק לאחר שכל הקידוחים בוצעו, ניתן להתקין את המזגן עצמו, על גבי התושבת שכבר הצבתם. שימו לב שעל מנת לייעל את פעולת המזגן מומלץ לעטוף את הצנרת בחומרים מבודדים. ניתן גם להתקין מסילות ייעודיות לשם כך, לפי הצורך. הכיסוי מסייע למניעת אובדן אנרגיה ושומר על הצנרת ועל החלקים החשופים, בצורה טובה ולאורך זמן. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.