מיזוג ממ”ד – מהן האפשרויות?

הממ”ד הוא החדר שנועד להגן עלינו מפני התקפות של טילים. למעשה, מדובר על חדר שכולו עשוי מבטון ושהפתחים בו – הדלת והחלון – חייבים לעמוד בתקן הישראלי. העמידה בתקן היא על פי שני סעיפים משמעותיים הנוגעים לדלת והחלון בהם, צריכה להיות עמידה בפני הדף וגם איטום מוחלט בעת סגירה. בגלל שאנו לא במצב מתמיד של מלחמה, חדר הממ”ד הפך בבית לחדר לכל דבר. כלומר ניתן להשתמש בו כחדר שינה וכמו כן כחדר עבודה. מה שכן, יש לקחת בחשבון שהוא לא בדיוק רגיל כמו כל חדר בבית ונניח אם נזכיר את נושא המיזוג, נוכל לראות שהמיזוג איננו דומה למיזוג של שאר חדרי הבית.

על חדר הממ”ד

אם ננסה לפרט בקצרה, מדובר על חדר שחשיבותו בבית מאוד גבוהה. אגב, לכן בשנים האחרונות עם ריבוי התקפות הטילים בארץ, יש הרבה התעניינות לגבי בניית ממ”ד בדירות ובבתים בהם אין אותו. נכון מדובר על עלות לא מבוטלת שיכולה להגיע ל-150,000 ₪. תלוי כמובן בגודל הממ”ד המבוקש, בתכניות ובהיתרי הבנייה.

מיזוג ממ”ד – חיבור למערכת המרכזית או מזגן מפוצל?

את חדר הממ”ד ניתן לחבר למערכת המרכזית וניתן גם להתקין בו מזגן מפוצל. מה יותר עדיף? כאשר מדובר על שגרה, אין ספק כי חיבור חדר הממ”ד למערכת המרכזית תהיה פתרון מצוין. מדובר על פתרון שניתן ליישם בקלות וגם אין צורך ברכישת מזגן (מה שהופך את הפתרון גם לזול). מה שכן, מדובר על פתרון שמבזבז לא מעט אנרגיה, שכן אם רוצים למזג רק חדר אחד, צריך להפעיל במיוחד את כל המערכת המרכזית של המזגן. כמו כן, במצב של מלחמה, לא ניתן להפעיל את מערכת המיזוג, מחשש לחדירת גזים לממ”ד דרך פתחי המזגן המרכזי. לעומת זאת, כאשר מבצעים מיזוג ממ”ד על ידי התקנת מזגן בחדר זה, אז ניתן להשתמש בו ללא חשש כאשר יש מתקפת טילים. נכון שמדובר על עלות של מזגן. מה שכן, בסופו של דבר ולמרות העלות, מומלץ לרכוש מזגן מפוצל עבור חדר הממ”ד וכך להשתמש בו בכל עת, גם במצב חירום וגם בשגרה.

שיקולים חשובים בהתקנת מזגן בממ”ד

תוספת של מיזוג לחדר ממ”ד קיים איננה מצריכה את אישור הממ”ד מחדש. יש לוודא שאתם בוחרים את אנשי המקצוע הטובים ביותר להתקנת המיזוג בממ”ד, כך שעבודות ההתקנה יבוצעו בצורה המקצועית ביותר וישמרו על אטימות החדר. כל תהליך כזה של מיזוג חדר ממ”ד, צריך להיות על פי ההנחיות של פיקוד העורף וכל זאת תוך שימוש באביזרים תקניים בלבד (כל זאת על מנת שלא יהיה מצב בו יש מעבר של אוויר וגזים רעילים בזמן השהייה בחדר, כאשר המזגן עובד). כמו כן, יש לבחור את המקום הכי טוב על מנת להתקין את היחידה הפנימית של המזגן, כך שהיא תהיה בצורה אסתטית בחדר וגם תהיה אטימה מוחלטת של הפתחים וכניסת הצינורות.