מזגן אינוורטר – על מה כולם מדברים?

השימוש במזגנים קיים ונפוץ קיים כבר לא מעט עשורים, כשבתחילת הדרך לא היה צורך בחדשנות הדורשת יעילות אנרגטית, מכיוון שהחשמל היה זול וזמין בעולם ההוא, של לפני עשרות שנים. אז, כ -70% מהחשמל התקבל משמן שנרכש ממדינות ערב במחיר סביר. אבל הסכסוך ב -1973 בין ארצות ערב לישראל הביא לעליית מחירי הנפט ביותר מ -400%, ומאז הוא בעליה תמידית. החשמל הפך להיות צורך הכרחי ויקר, והצורך לשמר אותו הוביל לשדרוג מערכות המזגנים, כדי להפוך כל מזגן ליעיל וחסכוני יותר בחשמל, על מנת להתאימו לשימוש יומיומי בבתים ועבור מטרות מסחריות.

השאיפה להציל את המזגן הובילה להמצאה חשובה ופורצת דרך – מזגן אינוורטר. מזגנים, באופן כללי, ידועים בכך שהם צורכים ומכלים אנרגיה, בכל המדינות המפותחות ברחבי העולם. בשל כך, מדינות רבות עבור להשתמש בטכנולוגית האינוורטר – טכנולוגיה המבטיחה צריכת אנרגיה יעילה וחשבונות חשמל סבירים. אם גם אתם משתמשים במזגן רוב ימות השנה (ואם אתם גרים בישראל – אז ככל הנראה שאתם עושים זאת), כדאי גם לכם להשקיע ולהחליף את מערכת המיזוג בבית, בין אם יש לכם מזגן מיני מרכזי, מזגן חלון וכו’ – למערכת המושתת על טכנולוגית האינוורטר.

מזגן אינוורטר – יתרונות (רשימה חלקית)

  • זול בכ- 30%-40% מכיוון שצריכת האנרגיה קטנה יותר
  • משיג את הטמפרטורה
  • רצויה במהירות רבה יותר ממזגנים אחרים
  • פעולה שקטה
  • טמפרטורה יציבה הממקסמת את רמת הנוחות בבית

מזגן אינוורטר אמנם מעט יקר יותר יחסית למזגנים אחרים, אך הוא בהחלט שווה זאת, שכן הוא פועל ביעילות ומפחית את עלויות האנרגיה החודשיות שלכם, ובכך חוסך לכם הרבה בטווח הארוך. מזגן זה מתאים את מהירות המדחס שלו לפי הצורך, כך שאתם תצטרכו פחות חשמל. מזגן ללא מערכת אינוורטר מספק רק כמות קבועה של תפוקה ומהירות, כלומר המדחס עובד ב- 100 אחוז הספק או שהוא אינו עובד בכלל, כדי לשמור על טמפרטורת החדר הרצויה, מה שמוביל לתנודות של חימום וקירור. למערכת אינוורטר מצד שני, יש שליטה על הטמפרטורה, והיחידה מתוכנת למניעת תנודות לאחר שהטמפרטורה המוגדרת מושגת. בנוסף, מזגן רגיל נדלק ונכבה כל הזמן, מה שגורם לצריכת חשמל גבוהה. כך שאם כל בית, חנות או משרד בישראל יעברו לטכנולוגיה זאת, דמיינו כמה חשמל ניתן יהיה לחסוך במדינה! אז אם יש לכם בבית מזגן מיני מרכזי ישן, או כל מזגן אחר שאינו תומך בטכנולוגית האינוורטר – זה הזמן להחליף. ככה תהיו גם “ירוקים” ותשמרו על הסביבה, וגם חסכנים – ותשמרו על עצמכם.