רוצה להיות טכנאי מזגנים ענק? כך תעשה זאת!

עולם המזגנים הישראלי נחשב תחום חשוב ומבוקש – בישראל לא די ברכישת מזגן בלבד אלא ישנו צורך בהתקנתו, בטיפול נכון בו, בתחזוקה שוטפת ותיקונים ועוד משימות תפעוליות מתאימות שיש לבצע בהקשר אליו.
מזגנים ביתיים כמו גם מערכות מיזוג אוויר וקירור למוסדות, מבנים ועסקים הם מהמכשירים והמערכות הנפוצים ביותר בישראל – הסיבה העיקרית לכך היא היותה של ישראל מדינה חמה אשר יש בה ימים חמים ולחים מאוד. החום הכבד והלחות המתלווה אליו מעיקה מאוד ומשבשת את יכולת האנשים לתפקד בעבודה, בבית, בעת הימצאותם בקניונים וחנויות ועוד.

איך משתלבים? מתחילים בלימודים…

כבכל תחום, הדרך הנכונה מתחיל בלימוד וצבירת ידע מקצועי וטכני מתאים – קורס טכנאי מזגנים ומיזוג אוויר מעניק את מרבית הידע התאורטי והטכני הנוגעים להתקנה, תיקונים ותחזוקה של מזגנים ומערכות קירור ומיזוג. מרבים הקורסים בתחום מיועדים בבסיסם לאנשים בעלי מיומנויות טכניות אשר רוצים לרכוש מקצוע מבוקש לחיים אשר ניתן להתקדם בו עם השנים כשכיר או כעצמאי.
תנאי הקבלה הנהוגים לקורס בתחום במרבית המקרים הם 10 שנות לימוד, אבל ישנם גם מוסדות לימוד אשר דורשים 12 שנים לצד בגרות מלאה. קיימים גם מוסדות אשר נוהגים לערוך ראיונות קבלה לצורך בירור על מידת ההתאמה של המועמד ללימוד התחום ולעיסוק בו. בעלי ידע וניסיון בסיסי בתחום, או מועמדים בעלי תואר קיים בקורסים טכניים אחרים, דוגמת בתחומי חשמל יכולים לעבור קורס טכנאים מקוצר.

אז מה לומדים בדיוק?

מסלול הלימודים כולל שיעורים עיוניים ותיאורטיים על מערכות מיזוג שונות לצד תרגולים מעשיים והתנסויות בהתקנה ותיקוני תקלות קיימות. בין הנושאים החשובים הנלמדים ניתן למנות:

  1. יסודות חשמל ואלקטרוניקה.
  2. תרמו-דינאמיקה עבור מקררים ומזגנים.
  3. ויסות ובקרה.
  4. בניית יחידות קירור.
  5. מערכות פיקוד ובקרה ליחידות אלקטרוניות.
  6. איתור ותיקון תקלות.
  7. מדידות של ספיקות אוויר, לחץ וטמפרטורה.
  8. טיפול מונע ותקופתי.
  9. התקנות מכשירים ועוד.

בחלק מן המוסדות משולבים גם לימודים בנושאי מכירות, שיווק, ניהול קשרי לקוחות בתחום הקמת עסק וניהולו וכדומה – אלו חיוניים לאנשים אשר רוצים להתקדם בחברה קיימת או להקים בעצמם עסק בתחום.

ובשעה טובה, ההסמכה!

בוגרי קורס טכנאי מזגנים, קירור ומיזוג אוויר יהיו זכאים לתעודת גמר לאחר שעמדו בהצלחה בדרישות הלימודים. חלק מהמכללות בתחום אף מעניקות תעודות מקצועיות מטעם משרד התמ”ת. אלו הן תעודות חיוניות לשרות והתקנה של מתקני קירור ומיזוג אוויר ביתיים ו/או ברישיון חשמלאי שירות קירור ומיזוג אוויר. מומלץ ללמוד במוסד לימודי בעל מוניטין אשר כולל צוות מרצים מנוסה בעלי ידע תיאורטי ומעשי בתחום אשר יכולים גם לסייע לבוגרים בהכוונה, בייעוץ ואף ביצירת קשרים במקומות עבודה אפשריים בעתיד.