3 מכשירים שיחממו לכם את החורף – יתרונות וחסרונות

בעידן המודרני ישנם אמצעי חימום רבים ולכן הבחירה בפתרון שיחמם לכם את הבית בימות החורף הקרים עשויה להיות מאתגרת. כדי להקל עליכם ולו במעט, בחרנו שלושה פתרונות חימום, על היתרונות והחסרונות שלהם.

מזגן

יתרונות

מזגן הוא אחד מהמכשירים היותר יעילים עבור חימום הבית. הוא נחשב לחסכוני מכולם, וכאשר מטפלים בו נכון, הוא לא צורך הרבה חשמל לעומת פתרונות חימום אחרים. המזגן משמש לחימום, אך גם לקירור ואוורור בעונות אחרות ולכן מציע מענה כולל באותו מכשיר. יתרון נוסף של המזגן הוא החימום המהיר, לעומת מכשירים אחרים הוא אינו מזהם את האוויר, הוא בטיחותי וקל לתפעל אותו על ידי שלט.

חסרונות

ללא טיפול מתאים במזגן עלולים להצטבר מזהמים המעוררים מחלות ואלרגיות. לכן חשוב לנקות את המזגן באופן יסודי אחת לתקופה. מזגן מייבש את האוויר והיות ומדובר במכשיר חשמלי הוא דורש תחזוקה נאותה.

קמין גז

יתרונות

לעומת קמין העץ, קמין גז אינו דורש תחזוקה רבה כדי להפיץ את החום הנעים והעוצמתי. הוא אינו פולט ריחות חזקים ואינו מייבש את האוויר. הקמינים המבוססים על גז נחשבים לשיטת חימום מאוד יעילה לבית. ההפעלה שלהם ממש נוחה, בלחיצת כפתור אחת אתם יכולים לשבת אל מול האח וליהנות מערב חורפי רומנטי. יותר מכך, ישנם דגמים רבים של קמינים מאוד מעוצבים שיכולים להתאים לכל חלל או סגנון. הם בטיחותיים, ידידותיים ואינם פולט רעלים.

חסרונות

עלותו והתקנתו של קמין גז יותר יקרה ביחס לחלופות אך מדובר בהשקעה משתלמת שתוביל לחיסכון בעתיד. כמו כן הקמין דורש תחזוקה וניקיון.

רדיאטור

יתרונות

רדיאטור הוא מכשיר נייד המפיץ חום על ידי חימום צלעותיו. ככל שהוא יותר גדול כך פיזור החום שלו יהיה טוב יותר. כמו כן ככל שיותר גדול כך גם יעלה מחירו בהתאם. לרדיאטור יש תרמוסטט ולכן הוא יכול להמשיך לחמם במשך 10 דקות לאחר הכיבוי, הוא מפיץ חום נעים בחלל ומתאים למשתמשים מסוגים שונים.

חסרונות

יחסית לפתרונות חימום אחרים לרדיאטור לוקח זמן רב יותר לחמם חדר, אלא אם כן מדובר בחדר קטן. כמו כן הוא צורך יותר חשמל ולכן השימוש בו יהיה יקר יותר.
בחירת פתרון החימום שלכם צריכה להיעשות בהתאם לשיקולים שונים החל בתקציב, דרך העדפות אישיות ועד לשיקולים עיצוביים. בכל מקרה, מומלץ לעשות סקר שוק כדי להגיע להחלטה מושכלת וחסכונית.

נכתב בשיתוף אורטל קמינים.