הובלה והתקנת מזגן – איך זה מתבצע בפועל?

בעולם שהאקלים בו נהיה קיצוני יותר ויותר, עם קיץ לוהט במשך לפחות 4-5 חודשים וחורפים קפואים, מזגן הוא פריט חובה. גם ההתפתחויות הטכנולוגיות שמצד אחד מוזילות את מחיר המכשיר ומצד שני הופכות אותו ליעיל יותר כך שהוא חסכוני גם מבחינה אנרגטית וגם מבחינה כלכלית תורמות לפופולריות של המזגנים.
כשקונים מזגן חדש חשוב כמובן לבחור אותו באופן מושכל בהתאם לצרכים שלכם, ומיד לאחר מכן לוודא שההובלה וההתקנה יתבצעו באופן מקצועי כדי שתוכלו ליהנות מהרכישה. גם כשעוברים דירה כדאי להקדיש תשומת לב להובלה ולהתקנה של המזגן, ועוד מצב שבו נדרש השירות הנ”ל הוא כשרוצים לנייד מזגן מנכס אחד לנכס שני.

איזה מזגן אתם רוצים להוביל?

הפרמטר הראשון שמשפיע על ההובלה הוא סוג המזגן. סביר להניח שזו גם השאלה הראשונה שישאל אתכם איש המקצוע שאליו התקשרתם כדי להזמין הובלה, ובמיוחד אם הוא מקצועי ומיומן.
יש כמובן הבדל משמעותי בין מזגן עילי לבין מזגן מיני מרכזי. ההבדל הוא לאו דווקא בשינוע עצמו, שאותו כל מוביל עם מעט ניסיון יכול להשלים בהצלחה, אלא לגבי ההתקנה – ככל שמערכת המיזוג מורכבת יותר כך ההתקנה שלה מחייבת מקצועיות גבוהה יותר.
בהתאם, כשיש מערכת מיני מרכזית או בכל מקרה אחר שבו אתם מבינים שההתקנה מורכבת ולא כל אחד יכול לבצע אותה, מומלץ להפריד בין שתי הפעולות – את העברת המזגן לבית או לעסק שבו רוצים להתקין להפקיד בידי חברת הובלות בכל הארץ ואת ההתקנה בידי טכנאי מיומן ומנוסה.

על מה חשוב להקפיד כשמובילים מזגנים?

מזגן הוא גם מכשיר יקר וגם מכשיר רגיש, ולכן ההובלה צריכה להתבצע בשיא הזהירות.
הזהירות הכרחית גם כשמוציאים את המזגן מהמקום שבו הוא נמצא ומעבירים אותו לרכב ההובלות, גם במהלך הנסיעה – ובמיוחד אם מדובר על נסיעה ממושכת שמחייבת מן הסתם מציאת חברת הובלות בפריסה ארצית – וגם כשמעבירים את המזגן מהרכב אל המקום החדש שלו.
במקומות שבהם אין מעלית חשוב לוודא שמגיעים מספיק מובילים כדי שהמזגן לא ייחבט בקירות או במשקופים, בתוך הרכב חובה להקפיד על יציבות מלאה ללא כל פשרות כדי שלא ייגרם נזק לחלקים השונים של המכשיר החשמלי המשוכלל בגלל מהמורות, עצירות פתאום, פניות חדות וכו’.
כשאין גישה למקום שבו מוצב המזגן ייעשה שימוש במנוף. במקרים של הובלת מזגן עם מנוף חובה לוודא שהחברה שאתם בוחרים היא בעלת ניסיון בעבודה עם מנופים – חוסר מיומנות עלול לגרום לנזקים גם למזגן וגם למקום שאליו מעבירים אותו.

איך לבחור חברת הובלה?

בנוסף לדגשים הנ”ל מומלץ לוודא שלחברת ההובלות יש ביטוח מתאים. גם אם הצעת המחיר תהיה מעט יקרה יותר עדיין תשלמו סכום סביר, ובמיוחד אם ביצעתם סקר שוק יסודי, ובנוסף תזכו לשקט נפשי ותוכלו להפיק את מלוא התועלת האפשרית מהמזגן.