האם מזגן אינוורטר מומלץ יותר ממזגן רגיל?

כאשר מדובר במערכת מיזוג אוויר ביתית, מזגן אינוורטר נחשב באופן גורף לבחירה הטובה והמוצלחת ביותר. אבל כדי להבין מדוע מזגן אינוורטר מומלץ יותר מאשר מודל שאינו משתמש בטכנולוגיה החדשנית הזאת, צריך להבין טוב יותר כיצד בעצם עובד מיזוג אוויר באופן כללי.

מדובר בתהליך מורכב שבמהלכו האוויר נכנס חם ויוצא קריר יותר, לאורך זמן הפחתת הטמפרטורה בחדר. מלאכת הקירור כולה, בטכנולוגית אינוורטר, בנויה על המהירות המשתנה של המדחס (הממוקם ביחידה חיצונית) מה שגורם למיזוג האוויר לעבוד טוב יותר, מהר יותר ויעיל יותר.בעוד שמזגן במהירות קבועה עובד במלוא המהירות מהרגע בו הפעלתם אותו והוא צריך לעצור ולהתחיל כל פעם מחדש כדי לשמור על טמפרטורה אופטימלית, הרי כי מזגן אינוורטר עובד בצורה הרבה יותר חלקה – הוא פשוט משנה את מהירות המדחס כדי לשלוט במדויק בטמפרטורה.

איך עובד מזגן אינוורטר?

הוא מתחיל לפעול במהירות גבוהה כדי לקרר את החדר מהר יותר. ברגע שהחיישנים מציינים כי טמפרטורת החדר מתקרבת לטמפרטורה הרצויה, המדחס מיד מאט, כדי לשמור על הטמפרטורה שנקבעה. כל שינוי פתאומי בטמפרטורת החדר, כגון פתיחה של דלת או חלון – יחושו באופן אוטומטי, והמדחס יפעל מהר יותר כדי לשמור על הטמפרטורה המועדפת עליכם. זה דומה לשימוש במאיץ של המכונית שלכם – נהיגה איטית ויציבה בכביש מהיר הרבה יותר קלה וחסכונית מאשר נהיגה של גז- ברקס-גז כשיש פקקים.

אז מדוע מזגן אינוורטר מומלץ?

בנוסף לכך שהוא מגיע לטמפרטורות הרצויות מהר יותר (למעשה מדובר בעד 30% מהר יותר) – מזגן אינוורטר מציע שורה של תכונות ויתרונות שמזגן רגיל אינו מציע:

  • מדובר במזגן שקט יותר באופן כללי ובנוסף לכך, אין שום רעשים מעצבנים כשהוא נדלק או נכבה
  • בצורה דומה, אין ערכי שיא ושפל לזרם החשמל, כפי שניתן לחוות עם מזגנים רגילים
  • אין תנודות בטמפרטורה, כך שלא יכול לקרות מצב בו ברגע אחד נעים לכם, ובשני כבר חם לכם מדי או פשוט לא נוח
  • אם כבר מדברים על “חם”, כדאי לדעת שלכל מזגני האינוורטר (כולל מזגן מיני מרכזי אינוורטר) יש גם מחזור הפוך,ולכן הם גם מתפקדים כתנורים – והם למעשה הכי יעילים אנרגטית לחימום בשוק כיום
  • בגלל שמיזוג אוויר מתקדם מבחינה טכנולוגית זה לא צריך להידלק ולהיכבות כל הזמן, אלא פשוט לשמורעל קצב קבוע, הוא גם נשחק פחות ויכול להחזיק מעמד יותר זמן
  • עלויות השירות יכולות לעלות פחות גם הן
  • חסכון באנרגיה – כנראה התכונה החשובה ביותר, בגללה מזגן אינוורטר מומלץ ומשובח כל כך – מדובר בחסכון של 30%-50% בחשבון החשמל שלכם, מכיוון שהוא משתמש בהרבה פחות כוח.